eBuilder Travel förvärvas av MobileXpense i en affär som stärker båda bolagens internationella ambitioner

(Stockholm den 14 mars 2019) MobileXpense, ett Brysselbaserat mjukvarubolag med fokus på rese- och utläggshantering, förvärvar svenska eBuilder Travel. Förvärvet stärker MobileXpense position som framstående aktör för lösningar inom rese- och utläggshantering på en global marknad. eBuilder Travels kunder kommer att kunna dra nytta av MobileXpense spetskompetens inom mobilitet, en global leveransorganisation samt ett ökat fokus på rese- och utläggshantering.

"MobileXpense och eBuilder Travel passar perfekt ihop", säger Anders Båth, GM eBuilder Travel. "Affären innebär att vi kan fortsätta att tillhandahålla högklassiga lösningar till såväl vårt ökande antal internationella kunder som våra kunder inom offentlig sektor. Samtidigt kompletterar vår starka position i Norden MobileXpense nuvarande kundbas."

MobileXpense grundades år 2000 och var ett av de första europeiska mjukvarubolag som satsade helhjärtat på molntjänster (SaaS). MobileXpense är fokuserade på rese- och utläggshantering och företagets lösningar automatiserar hela reseprocessen från planering och bokning till ersättning och redovisning. MobileXpense har vuxit fram som en av de främsta leverantörerna av resehanteringslösningar för multinationella företag i Europa, USA, Latinamerika och Kina.

Pieter Geeraerts, VD för MobileXpense, förklarar ambitionen: "MobileXpense har haft en betydande tillväxt de senaste åren. Förvärvet av eBuilder Travel gör att vi stärker vår position på den internationella marknaden som en ledande europeisk aktör som kan utmana de största globala aktörerna. Vi ämnar befästa vår position och utveckla lösningar som stöttar såväl multinationella företags och offentlig sektors komplexa processer."

1,4 miljoner användare i 100+ länder

För både eBuilder Travel och MobileXpense har framgången byggt på användarvänlighet och flexibla, men ändå robusta, integrationer till ledande ERP- och HR-lösningar. Tillsammans har eBuilder Travel och MobileXpense stöd för lokala skatteregler i mer än 70 länder.

eBuilder Travel och MobileXpense har tillsammans mer än 300 kunder och närmare 1,4 miljoner användare verksamma i fler än 100 länder. Bland dessa återfinns marknadsledare som Canon, UCB och Panalpina, men även National Bank of Belgium och den holländska regeringen.

Förvärvet av eBuilder Travel innebär att MobileXpense etablerar sig på ytterligare en marknad. eBuilder Travel har en stark position i Norden med en solid kundbas i Sverige och Finland. eBuilder Travels team av nordiska experter ger MobileXpense möjlighet att utöka sin verksamhet i Norden och stärka sitt internationella erbjudande.

Om MobileXpense

MobileXpense är en ledande leverantör av globala lösningar för rese- och utläggshantering för anställda på stora multinationella företag och statliga organisationer. Den unika och flexibla SaaS-lösningen förenklar komplexa och ofta tidskrävande processer för affärsresenärer, HR-avdelningar och ekonomiavdelningar. Lösningen erbjuder multinationella organisationer full efterlevnad av landspecifika skatteregler samt flexibilitet att integrera företagets regler och policys. MobileXpense hjälper mer än 300 kunder med 1,2 miljoner slutanvändare i över 100 länder att minska kostnaderna för sina anställdas affärsresor. Kunderna inkluderar Canon, UCB, Panalpina, den holländska regeringen och många fler.

För mer information, besök www.mobilexpense.com och följ @mobilexpense.

Om eBuilder Travel

eBuilder Travel levererar en heltäckande lösning för rese- och utläggshantering. Idag använder många stora offentliga och privata organisationer eBuilder Travels lösningar. eBuilder Group är en ledande leverantör av molnlösningar. eBuilder grundades 2007 och har kontor i Stockholm, Sverige (HQ) samt Sri Lanka. eBuilders lösningar används i mer än 80 länder över hela världen.
För mer information, besök www.ebuildertravel.se.

Mediakontakt

Anders Båth, GM eBuilder Travel